ORIGEN
DEL PROJECTE
El
projecte de l’Escola de Pares i Mares del Penedès neix a l' escola Estalella i Graells de Vilafranca del Penedès, a l’octubre del 2008, arrel d’una conferència que es va realitzar a la mateixa escola el mes de Maig d'aquell mateix any i impartida per la Filosofa i Pedagoga Anna
Mascaró i Colls. La xerrada es titulava “Pares conscients, nens
feliços” , i va ser organitzada per una comissió de l’AMPA anomenada
“Espais de Conversa”.
Un
grup de pares i mares assistents van sentir la necessitat de fer un treball més
profund en aquesta direcció, i van
proposar a la ponent de crear una Escola de Pares i Mares a l’escola. Fet que implicava una
trobada mensual amb ella.
TROBADES
L’Escola
de Pares i Mares es troba un dissabte al mes, de 9.30 a 13.30, durant el curs
escolar. Fins a aquest curs les trobades s’han realitzat a la mateixa escola i
actualment les trobades tenen lloc a l’Escorxador, un hotel d’entitats de
l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès.
PARTICIPANTS
En un principi l’Escola de Pares i Mares de
l’Estalella estava formada només per pares i mares de l'Escola Estalella, actualment
hi ha trenta-cinc assistents procedents d’escoles de tota la comarca del
Penedès.
Es recomana assistir-hi un mínim de tres cursos i amb
la parella, ja que és important que pare
i mare facin junts el camí cap a una major consciència.
COMISSIÓ
DE L’ESCOLA DE PARES I MARES
L’Escola
Estalella té una AMPA amb diferents Comissions. L’Escola de Pares i Mares és
una d’aquestes comissions, que està molt lligada a la Comissió d’Espais de Conversa.
Els
membres de la comissió de l’Escola de Pares i Mares són els que s’encarreguen
de portar el tema econòmic, junt amb la secretària de l’AMPA, i el tema
organtizatiu de calendari, espais, cangur, comunicació amb la formadora, amb els participants, amb l’AMPA... i el
manteniment del bloc, web i facebook...
OBJECTIUS
QUE ES PLANTEJA
Les
trobades tenen com objectiu transmetre què necessiten els nens dels seus pares
i mares per poder créixer sentint-se segurs i estimats, i què necessiten els
pares per establir una bona relació amb ells mateixos, i amb els fills.
La
millor manera d’ensenyar els fills a aprendre i assimilar el coneixement, les
habilitats i el comportament que els permetran tenir èxit, és educar i
transformar les persones que tenen la influència més gran sobre les seves
vides: els pares.
El
primer pas d’aquesta transformació és passar de l’obsessió amb el comportament
dels fills, a la consiciència i responsabilitat del propi comportament.
Funcionar
com a persones més efectives, conscients i afectuoses.
Aquestes
trobades ens ofereixen estratègies, recursos i solucions per educar als fills
amb èxit i fer front a les dificultats habituals en el món actual.
CONTINGUTS
·
Desenvolupar el poder personal
·
Els valors i les actituds
·
Els principis d’una educació positiva
·
L’expressió de les emocions
·
Identificar els comportaments
·
Desenvolupament de l’autoestima
·
Establir límits
·
Resolució pacífica dels conflictes
·
La comunicació autèntica. Crear relacions
saludables amb els fills
·
El genograma
·
La gelosia infantil
·
L´educació sexual
·
El propòsit de vida
·
Descobrir l´equilibri
·
Alliberar-se de les dependències. La salut
emocional
·
Educar l´escolta i el diàleg amb la vida
.
. .
Raquel montllor linares educadora social,psicopedagoga,mestra dangles, máster educació especial, mare i diagnosticada als 40 anys d Asperger. Us paso la me va página web raquelmontllorlinares. WordPress. Con
ResponSuprimeixMuy bien día, soy de Mexico ye gustaría, algún día, estar al nivel de su consciencia; esuy grato leer lo que son uds. Saludos.
ResponSuprimeixMuchas gracias!
Suprimeix